Träningsvecka 40 - 11 veckor kvar.

Mindre träning denna veckan av olika skäl. Både brist på tid (om jag nu kan ha det) samt att jag helt plötsligt fått problem med kängorna som klämmer på en fotknöl. Knepigt att det började i mitten på veckan när jag gått över 15 timmar i dom. Kommande vecka är hektisk med tjänsteresa och kommande helg är jag bortrest. Det är bara att försöka ta sig tid.
 
Aconcaguaäventyret närmar sig, veckorna går å tiden rinner iväg. Det känns spännande att närma sig detta och jag hoppas, och är rätt övertygad om att min träning kommer betala sig. Mina funderingar handlar mest det kalla klimatet och min förmåga att anpassa mig till hög höjd. Jag har visserligen varit på toppen av Kilimanjaro (5895 möh) men detta är så mycket högre å jag minns mycket väl den yrseln jag hade på Afrikas tak.
 
Saknar fortfarande en del i min utrustning, exempelsvis skalskydd händer, kissflaska, solglasögon mm. Den 20 oktober har Swedish Expeditions kallat till ett möte i Göteborg. Vi skall då gå igenom vårt kommande äventyr och dela in oss i tältlag. Vi kommer även att göra ett besök hos http://www.fjallsport.se/ då vi får möjlighet att bättra på vår utrustning. Det skall bli riktigt kul att träffa dom andra deltagarna och ledarna.
 
Nåväl,
 
1x30 löpning
1x90 backe 25 kg
1x60 backe 25 kg
1x90 trekking 25 kg
1x60 styrketräning
 
Totalt: 330 min.
 
Pergite!

Kommentarer
Postat av: Mira

Kom igen Kennet, sedan i december föra året har du kämpat på och visat att du kan om du vill men nu oroar du dig för yrsel du kände på Kilimanjaro? Det är inte samma berg eller tid, det var då! Har du klarat 5895 klarar du 1067 meter mer ! Men, det är bra att du är medveten om risken med höjdsjuka . Ledare kanske har med sig syrgas eller Gamow bag?
Det blir säkert roligt att träffa dem andra deltagare för ni ska ändå bo ganska nära varandra i nästan en månad eller hur längre pågår expedition?

2012-10-07 @ 19:04:32
Postat av: Kenneth

FÖr mig handlar det om se eventuella problem i förväg och kunna lösa saker på så bra sätt som möjligt. Jag försöker helt enkelt vara klarsynt. Dra nytta av tidigare lärdomar. Kan inte tänka mig att syrgas etc är med. 3 1/2 vecka är expeditionen.

2012-10-08 @ 07:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0