Rehband = Trygghet!

En bild på mitt för ögonblicket viktigaste pryl. Skyddet köpte jag som sagt på ortopedtekniska i Lidköping och det fungerar riktigt bra. Fixerar benen och håller det på plats. De två yttersta banden håller skyddet på plats medan det två innersta löper vidare med ett kors i knäväcket. Ju hårdare jag drar dessa ju bättre skydd får jag mot att översträcka knät. Metallskenor på både utsida och insida. Har precis varit ute ytterligare med ytterligare lite vikt i ryggsäcken. Idag var det pannlampa på för att slippa harva runt på elljusspåret.
 Pergite!

Kommentarer
Postat av: Johan Wass

Ser stabilt och bra ut. Ingen som skaver (blir ju många böjningar med skyddet efter några timmars vandring)?

2012-11-15 @ 13:12:51
Postat av: Kenneth

Superstabilt. Dock skavde det lite efter 3 timmar i lördags. Bara nöta på. Fina knäböj på gymmet idag!

2012-11-15 @ 19:54:24
Postat av: Eivor

Skyddet ar storre an jag trodde. Maste kannas stadigt och jatteskont. Fantastiskt att du har sa stor flexability.

2012-11-16 @ 17:37:35
Postat av: Kenneth

Tack Eivor.

2012-11-16 @ 18:49:21
Postat av: Joel

Oj, har missat detta med din knäskada, men det verkar ju gå åt rätt håll. Hoppas bara att allt är bra inför Acon. Jag ser att du tränar på. Tummen upp! Ett allmänt tips är väl att börja trappa ned träningen några veckor innan avfärd, för att sista veckan nästan inte träna något alls (kanske ett par lätta pass). Det är bra att kroppen får vila och bygga upp sig efter all träning. Du vill inte komma övertränad till berget. Jag har varit med om kamrater som varit övertränade, och det har inte gått bra. Spännande!

2012-11-17 @ 11:25:37
Postat av: Kenneth

Hade planerat att ha en topp gällande mängdträning i slutet av november. Flyttar denna topp två veckor framåt för att sedan trappa ner rätt så mycket innan avfärd. Skall se till att inte vara övertränad när jag väl åker iväg. Skam den som ger sig, jag skall nå toppen av Aconcagua, så e det bara.

Pergite!

2012-11-17 @ 16:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0