Rehabträningen fortsätter...

Jag har fått tag i ett knäskydd (Rehband) som sitter som en smäck på mitt knä. Det var ortopedtekniska i Lidköping som hade det jag behövde. Testade detta igår tillsammans med min nya ryggsäck, med en ytterst modest packning, ca 12 kg. Knäskyddet fungerar fantastiskt bra och håller knät stabilt, det är försett med 4 band som håller knät på plats och två av banden löper som ett kors i knävecket och således förhindrar att jag kan översträcka knät. Idag blev det ett kort löppass på 30 min och ingen smärta i knät, å andra sidan så belastar jag inte knät på det sättet när jag springer. Jag är definitivt på väg tillbaka, knät blir bättre för var dag och jag hoppas att jag kan genomföra ett backpass innan denna veckan är slut.
 
Nu har jag varit på ett föredrag och lyssnat på Bernt Johansson som tog OS-guld i Montreal 1976. Första timman handlade om mycket om vad det är som får oss människor att må bra, exempelvis vårt behov av träning och sund kost. Andra timmen handlade om hans liv som cyklist och om vad som drev honom, han ville helt enkelt se hur bra han kunde bli. När han väl stod på startlinjen inför linjeloppet i OS var han klar över att guldet kunde bli hans. Resten är svensk idrottshistoria. Efter guldet hade han flera framgångsrika år som proffs och var en av världens absolut bästa cyklister. Det som imponerade mest på mig var hans enorma vilja att träna, ibland flera månader i sträck, 15 mil i snitt per dag, sju dagar i veckan. Just hans beslutsamhet och målmedvetenhet känner jag igen i mig själv. När jag väl bestämt mig så gör jag jobbet, kosta vad det kosta vill.
 
Pergite!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eivor

Kara Kenneth, Rehband later valdigt bra. Allt for att skydda dig..Harligt att bli sa inspirerad av andra atleter..Trana trana..det narmar sig med sadan fart.

2012-11-07 @ 10:31:13
Postat av: Kenneth

Det e bara att jobba på. Det närmar sig med stormsteg. Hoppas jag kan börja köra riktigt mycket nästa vecka. Jag längtar efter riktigt tung träning.
Pergite!

2012-11-07 @ 19:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0