Träning ger resultat.

Har under ett par tre veckor inriktat mig på att bära riktigt tungt och idag testade jag att gå ner i vikt i samband med ett rätt så tufft pass i Kinnekullebacken. Ca 15 kg i lilla ryggsäcken och jag måste säga att det var riktigt lätt. Träning ger färdighet. Regnade hela passet men vad gjorde det, jag skulle ju bara upp å ner......
Skönt att få bekräftelse på att styrkan kommer.

Jag har fått frågan vad "Pergite" betyder och det är ett ord som vi använde när jag gjorde min värnplikt på Jägarbataljon K3 och då var vårt motto "Pergite" som betyder, Framåt!.

Pergite!

Kommentarer
Postat av: Johan Wass

Bra jobbat! Hatten av.

2012-05-15 @ 19:40:07
Postat av: Anonym

Tack för det Johan. Imorgon blir det ett hårt pass i Billingehusbacken!



2012-05-16 @ 15:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0