Andra halvan...

Nu är jag inne på andra halvan av mitt träningsår som förhoppningsvis tar mig till toppen till Aconcagua. Har jag så här långt lyckats? Jo tycker jag, men mycket återstår och tiden rinner iväg. Känner att tiden närmar sig och jag känner mig inte "färdig" för mitt äventyr. Vad tänker jag då på?
 
Konditionen. Jag behöver vässa den betydligt och detta kommer jag att göra genom intervallträning/backpass med tung packning.
 
Uthålligheten. Är ännu inte bekväm med riktigt tung packning, över 25 kg. Det är bara att nöta på.
 
Utrustningen. Min erfarenhet från Kilimanjaro räcker inte då detta är ett "varmt" berg och Aconcagua är ett svinkallt. I denna fråga behöver jag helt enkelt fråga dom som vet. Vill ju inte chansa.
 
Viktnedgången. Ok så här långt och visst skall jag lyckas med att gå ner mina 10 kg, Räcker det, kanske behövs det ytterligare några.
 
Nu är det dags för ett träningspass i solskenet...
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0