Barranco Camp 3950 möh Barufu Camp 4650 möh.

Dags för näst sista etappen som skulle ta oss till Barafu Camp på 4650 möh. Dryga 15 km låg framför oss. Vi började med Barranco Wall som kickade igång pulsen rejält. Mycket brant där jag fick använda både händer och knän vid ett flertal tillfällen. Väl uppe på toppen var det skönt att vila en stund innan vi gick vidare mot Karanga Camp som vi bara skulle passera, Väl framme där blev det lite mat och dryck. Om man vill lägga till en extra acklamatiseringsdag så är detta läger ett utmärkt val och om jag skulle göra om samma tur så skulle jag definitivt göra så, Vi strävade vidare och andningen är snabb, riktigt snabb. I övrigt fungerade kroppen som den skulle. Efter ca 7 timmar ankommer vi så till vårt toppläger Barafu Camp. Ingen växlighet utan bara sten och kruttorrt i marken. Nu har vi ca 7 timmars vila innan vi sätter av mot toppen klockan 24,00, avsikten är att pricka soluppgången från Afrikas tak. Riktigt svårt att sova då jag i mina tankar redan är på väg mot toppen. Kollade min vilopuls i detta läger efter 3 timmars total vila. 84 slag per minut och med vetskapen om att jag hade 45 i vilopuls innan resan så förstår man hur tunn luften är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0